Nord Jydsk 2 Dagers - Cororna oppdatering

Postet av Birkenes IL den 8. Mar 2020

Nord jysk 2-Dages: Opdatering Corona virus.

Nordjysk 2-Dages 2020 vil blive gennemført i en reduceret form, hvor løbsoplevelserne har første prioritet, mens alle servicefunktioner vil blive annulleret.

Orienteringsløb er en individuel sport, hvor deltagerne under konkurrencen er alene med sig selv sammen med kort og kompas. Risikoen for smittespredning er derfor minimal, mens der løbes.

Risikoen for smitte er derimod til stede i forbindelse med samling ved start, mål og stævneplads, hvor deltagerne samles.

OK Vendelboerne vil med afviklingen af Nordjysk 2-Dages begrænse risikoen for smitte langt ud over myndighedernes anbefalinger.  Vi har identificeret de områder, hvor smitterisikoen er størst, og vi gennemfører arrangementet med følgende forebyggende tiltag:
• Der vil ikke være stævneplads med kiosk, klubtelte og sportsbutikker, og dermed ingen samling af mennesker. Der tilbydes ikke børnepasning.
• Ingen resultattavler, men online resultatformidling
• Der vil ikke være væskeposter på banerne
• Der vil ikke være væske i mål – deltagerne må medbringe egen væske
• Starttiden vil lørdag og søndag blive spredt over 6 timer for at begrænse samling af mennesker ved start og mål.
o Lørdag startes mellem 10.00 og 16.00
o Søndag startes mellem 08.30 og 14.30
o Klubberne vil blive tildelt startintervaller, som skal respekteres.
o Det forudsættes, at deltagere, som er ankommet i samme bil, forlader målområdet straks efter sidste løbers målgang.
• Der opsættes håndspritstationer, som skal benyttes.
• Fortræning afvikles normalt, dog med iagttagelse af særlige hygiejneregler, som anvises i instruktion og af stævneofficials
• Natprolog afvikles med startlister, men med særlige hygiejneregler, som vil fremgå af instruktion og stævneofficials.
Vi har brug for jeres hjælp til at afvikle stævnet, så vi sammen reducerer smitterisikoen til et minimum.
• Bliv hjemme, hvis du har nogen som helst symptomer. Feber, hoste, åndedrætsbesvær.• Tag håndsprit med, og brug det ofte.• Tag vandflasker med – der er ingen væske i mål.
• Lad være med at give hånd, knuse eller kramme hinanden. Undgå berøring af andre.
• Tænk på andre hele tiden. Ingen snot, hosten m.m. i hovedet på andre.
 • Respektér alle anvisninger fra stævneofficials.

Jeg er klar over, at det er meget strikse retningslinier, men det er det, der er brug for, hvis vi skal kunne se os selv i øjnene.

De danske myndigheder ønsker at forlænge smitteperioden, så der ikke opstår et ”peak” af smittede, som der ikke er behandlingspladser til.

Nordjysk 2-Dages spreder ikke Coronavirus – hjælp os med det.

Vi glæder os til at se jer. Denne gang får I hverken håndtryk, kram eller knus. Og heller ikke særlig meget service. Det retter vi op på i 2022.