Kjempesuksess!!

Postet av Birkenes IL den 15. Mar 2017

51 borkiser satte nesen nedover til "syden", nærmere bestemt Blokhus i Danmark. Her starten sesongen for mange O-løpere fra Norge. Det er ingen tvil om at store deler av Agders O-klubber var representert. Som seg hør og bør så stilte vi med en av de største kontingentene. Noe som også ble bemerket av mine venner i andre klubber.

Avgang var som sedvanlig på fredag formiddag, sjøen lå flat som et stuegulv. Allerede ved avgang skjønte vi at dette kom til å bli en suksess. Ved inngangen til Kristiansand Havn stod Bjørn Stormoen med billetter sortert på den enkelte bil. Noe som gjorde starten helt perfekt.

De fleste tok turen ned til Kollerup klitplantage ved Fjerritslev for å teste ut kartteknikken på treningen på fredag. Her var det også noen av våre som fikk sin innføring i orienteringens hemmeligheter for første gang.

På fredag ettermiddag samlet alle seg på pizzeriaen og hadde en hyggelig kveld der. Undertegnede kan ikke si om noen kastet seg ut i badebassenget eller tok en frisk spasertur ut på stranden, men jeg regner med at det var tilfelle.

På lørdagen hadde vi bare en 2-3 km opp til løpsarenaen. Her fikk alle vår o-løpere virkelig bryne seg på langdistansen. Noen debuterte, andre mer durkdrevne fikk seg noe opp og nedturer, mens noen kastet seg ut i det og meldte seg på direkte på arenaen. Fantastisk å se at kjente og "ukjente" tok utfordringen!

Resultatene for lørdagen finner du her: http://www.nordjysk2dages.dk/2017/res/lordag/

På søndag er som alltid litt travelt og tidlig opp, alle løperne i Birkenes var ute i løypene før 08.50, sammen med alle de andre nordmenn som skulle ha tidligferjen. Det var også starten på en strålende dag. Det er ikke ofte man får tid til å drikke kaffe, spise frokost, løpe o-løp, dusje og pakke bilen før kl. 10.30 på en søndag. For så å sette kursen mot ferja, med avgang 12.15.

Resultatene for søndagen finner du her: http://www.nordjysk2dages.dk/2017/res/sondag/

Ta også å kikk litt på splittidene så kan du sammenligne deg med andre løpere. Spesielt der hvor du mener at det var et tidstap.

Alle hos oss bidro, men vi må likevel takke Bjørn for at han tok jobben med bestillinger og gjennomføring administrativt av hele helgen. Det er en krevende jobb, som tar mye tid.

Tusen takk for måten dere alle representerte Birkenes IL s O- gruppe på denne helgen!