Sommeravslutning – også et uhøytidelig «klubbmesterskap»

Postet av Birkenes IL den 16. Jun 2016

Sommeravslutning – også et uhøytidelig «klubbmesterskap»

Som tradisjonen tro så er siste treningsløp på våre også et «klubbmesterskap». Pokalen skal hem, som man sier i Bergen når SK Brann har vunnet sin første kamp for året.

Treningsløpet er det siste på våren og vi håper mange stiller opp for å kose seg i skogen og på samlingsplass. Spesielt hyggelig er det med mange nybegynnere.

Trygve lager løyper som vil skille klinten fra hveten, og ta pusten fra noen og enhver. For å sette oss på rett spor er det merket fra RV 41 syd for «Mollestadbrua». Kartet er Østre Mollestad

I den lange løypa skal det kjempes til siste pust har gått ut oss. Det ryktes at Steinar Aas er sett i området med piggsko på beina. Den karen har nok skumle hensikter!

For de som var med forrige tirsdag observerte formannen i lett driv igjennom skogen, mange tenkte nok at det var den gjennomkjøringen han trengte for å hevde seg i år.

Et usikkerhetsmoment er Lars Jøran, han er sist observert rekende på flatbygdene i Tveit, kan det være den rette oppladningen til et slikt mesterskap, når løpet går i høyden på Østre Mollestad, den som møter opp får se!

Resten av kobbelet med Guttorm, Espen, Bjørn, Asle, Dag Ivar, Øyvind m.fl har ligget hjemme denne uken og spisset piggene på skoa, vasket drakten og justert kompasset. Hvem av dem er klar for å ta det hele hjem?

Ungkalvene, Kristian, Asgeir og Magnus m.fl har spurt om å få være lengre ute denne kvelden, så her har vi nok noe spesielt i vente. Kanskje de føler presset fra løpegeita Paul Erling fra Lillesand med sønnen Erling rett foran, hvem vet?

Hva med damene, får vi en overraskelse her? Siri B. måtte på fotballtrening med barnebarnet og dermed ligger veien vid åpen for Mari, Åse Aud, Siri Margrethe, Anne Catrine eller ligger det en annen løpegeit å lurer i sivet, klar til å ta pokalen hjem?

Etter løpet tar vi oss tid til å kose oss litt med mat og drikke. O-gruppa rigger opp grill og stiller med enkel grillmat/drikke.

Tradisjonen tro så premierer vi de yngste som deltar

Vi ses til tirsdag alle sammen!

Mvh Svein Roar